U2 gaat met zijn nieuwe programma de U2 360 tour enkele concerten in de ArenA houden. Vandaag begon de kaartverkoop om 10 uur. Ik zat klaar achter de computer om kaartjes te kopen, maar het lukte niet om erdoorheen te komen. Continu foutmeldingen op de site. Ik ben tot ’s middags 3 uur bezig geweest zonder resultaat; ook bellen werkte niet, totaal geen doorkomen aan.
Op een gegeven moment lukte het om telefonisch contact te krijgen, maar tot twee keer toe werd de verbinding verbroken vlak voordat ik een bestelling kon doen; de derde keer kwam ik erdoor, maar was het uitverkocht…
Ondertussen had ik voor ongeveer 47 euro gebeld, en geen kaartjes; contact met de kantenservice leverde het volgende op:
Subject: RE: Kaartjes U2 Date: Fri, 27 Mar 2009 17:37:38 +0100 From: To: Aangezien u een van de half miljoen mensen bent die naar U2 wilde gaan, zult u wel begrijpen dat u niet de enige bent die achter het net vist. Binnen een uur zijn er 120.000 kaarten verkocht, dus dat het allemaal niet zou werken is niet juist. Ook kunnen wij helaas niet ingaan op individuele gevallen, hoe schrijnend deze ook kunnen zijn. Wellicht heeft u de media gevolgd en daarin kunnen vernemen dat de KPN enorme problemen heeft gehad met hun telefoonlijnen, waardoor het heeft kunnen gebeuren dat sommige mensen lang aan de telefoon hebben gehangen. Hierdoor kunnen wij als Eventim dan ook niet overgaan tot enige vorm van restitutie aangaande de door u gemaakte telefoonkosten. Wij hopen met u dat u een volgende keer meer geluk heeft. Met vriendelijke groet, Eventim Nederland Klantenservice ________________________________ Van: Sietse Visser [mailto:sietse@sietse.nl] Verzonden: do 26-3-2009 19:11 Aan: klantenservice Onderwerp: Fwd: Kaartjes U2 Hallo, Ik heb nog geen reaktie mogen ontvangen op onderstaande mail. Ik verzoek u binnen enkele dagen te reageren. Groet, Sietse Visser ----- Forwarded Message ----- From: "Sietse Visser" To: klantenservice@eventim.nl Sent: Saturday, March 14, 2009 5:08:46 PM GMT +01:00 Subject: Kaartjes U2 Hallo, Ik heb vandaag, zaterdag 14 maart, de hele dag zitten klikken op de website voor kaartjes voor U2. Het enige wat er gebeurt zijn foutmeldingen. Op een gegeven moment lukte het telefonisch contact te krijgen, te beginnen bij computers. Tot 2x toe kreeg ik een persoon aan de telefoon, maar tijdens het gesprek werd de verbinding verbroken. De derde poging lukte, maar ik kon de door mij gewenste kaartjes niet meer krijgen. Totale beltijd: 1e gesprek 36 minuten * .45 = 16.20 2e gesprek 31 minuten * .45 = 13.95 3e gesprek 37 minuten * .45 = 16.65 Totaal: 46.80 euro voor niks. Bij deze verzoek ik jullie om bovenstaand bedrag terug te storten op mijn bankrekening: 3222.55.112 tnv. S.J. Visser, Utrecht. Bovenstaande mag wat mij betreft vervallen als U2 een derde concert gaat geven, en jullie voor mij 2 veldkaartjes apart houden. Met vriendelijke groet, Sietse Visser